Η πιο λαμπρή μέρα της Χριστιανοσύνης

Οι μέρες αυτές δεν προσφέρονται για πολιτικές συζητήσεις, όσο και αν επιμένουν τα ρετάλια της αριστεράς να προκαλούν, με αλγεινή τρόπο, το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων.

agiofos1

 

Από τη  μία έχουμε προκλητική δημόσια κρεατοφαγία ανήμερα της Μ. Παρασκευής, λες και τους απαγόρεψε κάποιος να τρώνε κρέας όποτε αυτοί θέλουν, και από την άλλη επαίσχυντες δηλώσεις για την μεταφορά του Αγίου Φωτός.

Ο χριστιανικός κόσμος έχει πολύ καλύτερα και πιο ουσιώδη ζητήματα να ασχοληθεί αυτές τις μέρες και δεν θα μπω καν στη διαδικασία, χρονιάρες μέρες, να σχολιάσω τις ανθελληνικές και αντιχριστιανικές κινήσεις των αριστερών, κοινώς να πέσω στο επίπεδό τους.

Η πρώτη Ανάσταση ήδη βγήκε, και οι απανταχού ορθόδοξοι χριστιανοί εορτάζουν τη νίκη της Ζωής επί του θανάτου, τη διάβαση (Πάσχα) από το θάνατο στη Ζωή. Αυτό είναι το μεγαλύτερο και το πιο χαρμόσυνο νέο. Δοθείσης λοιπόν της ευκαιρίας θα κάνω μία μικρή ιστορική αναδρομή. Κάθε Μ. Σάββατο στον ιερό ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα, ο μουσουλμάνος θυρωρός του ναού ανοίγει τις πόρτες και εισέρχεται στον ναό η στρατιωτική δύναμη που θα είναι υπεύθυνη για την επιβολή της τάξης, κατά τη διάρκεια της τελετής αφής του Αγίου Φωτός.

Κατά τις 11.00, χιλιάδες πιστοί εισρέουν στο ναό, κατόπιν γίνεται επιθεώρηση του παρεκκλησίου για τυχόν αναμμένες δάδες κλπ. και στη συνέχεια η πόρτα του τάφου κλείνει. Έπειτα καλείται ο μουσουλμάνος θυρωρός και με κερί σφραγίζει τέσσερις φορές την πόρτα, όπως στο ευαγγέλιο διαβάζουμε ότι σφράγισαν οι Ρωμαίοι στρατιώτες τον τάφο του Ιησού.

Κατά της 12.00 και αφού η καμπάνα χτυπά πένθιμα, ο ορθόδοξος Πατριάρχης με τον κλήρο μπαίνει στο Άγιο Βήμα, αλλά δίνει και ευλογία στους Αρμένιους, στους Κόπτες και στους Σύριους να συμμετέχουν στη διαδικασία. Στη συνέχεια όλοι οι κληρικοί φορούν λευκά άμφια και ο πατριάρχης μπαίνει στον τάφο, που ανοίγει εκείνη τη στιγμή,  μαζί με τον Αρμένιο κληρικό, που βρίσκεται εκεί, για να τον ελέγχει.

Ο πατριάρχης κρατώντας δύο δάδες αποτελούμενες από 33 κεριά μπαίνει στον τάφο και προσεύχεται την κανονισμένη ευχή. Κάποια στιγμή ο λαός ξεσπά σε ζητωκραυγές, ο πατριάρχης εμφανίζεται με αναμμένες τις δάδες δίδοντας σε όλους το Αναστάσιμο Φως. Το 1579 μ.Χ. συνέβη το εξής παράδοξο κατά την τελετή αφής του Φωτός. Οι Αρμένιοι, δωροδοκώντας τον τούρκο διοικητή και θυρωρό του Παναγίου Τάφου, θέλησαν να βγάλουν αυτοί το Άγιο Φως από τον τάφο του Ιησού. Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων Σωφρόνιος Δ΄ παρέμεινε με τους πιστούς έξω από το παρεκκλήσι προσευχόμενοι, και  χωρίς να αντιδράσουν.

Ο Αρμένιος πατριάρχης μπήκε στον τάφο και παρά τις προσπάθειές του το Άγιο Φώς δεν έλαμψε στο Ιερό Κουβούκλιο, αλλά βγήκε ορμώμενο από τα σωθικά μιας κολόνας του ναού, η οποία μέχρι σήμερα φαίνεται μαυρισμένη και σκισμένη. Το γεγονός μαρτύρησε ο Εμίρης Τούνομ, που εκείνη τη στιγμή ήταν φρουρός στην πόρτα του ναού της Αναστάσεως.

Το συμβάν έγινε αιτία να αλλαξοπιστήσει ο Τούνομ, κάτι βέβαια που του στοίχησε τη ζωή μιας και οι τούρκοι τον αποκεφάλισαν, και εορτάζουμε τη μνήμη του στις 18 Απριλίου αφού ανακηρύχτηκε από την εκκλησία μας άγιος. Το συμβάν αποδεικνύει ότι μόνο ο ορθόδοξος πατριάρχης μπορεί να εκτελέσει την αφή του Αγίου Φωτός. Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων, πριν βγει ο πατριάρχης από το Ιερό Κουβούκλιο, γαλαζόλευκες λάμψεις φωτός, στροβιλίζοντας, εμφανίζονται από το πουθενά μέσα στο ναό, ανάβοντας καντήλια και λαμπάδες πιστών.

Τα πρώτα λεπτά της δημιουργίας του, το Άγιο Φώς είναι άυλο. Δεν προκαλεί ούτε καψίματα, ούτε εγκαύματα, αλλά ούτε και σκιές. Συμβολίζει δε το Φως που σκόρπισε ο Αναστημένος Χριστός, στη γη, στον ουρανό, και στο βασίλειο του θανάτου. Από το 1988 έρχεται ανελλιπώς στην Ελλάδα με ειδική πτήση από τα Ιεροσόλυμα, και η μεγαλοπρεπής υποδοχή που του επιφυλάσσομαι, μάλλον είναι τιμή για το Ελληνικό κράτος.

Την Ανάσταση δεν την εορτάζουμε επειδή βγαίνει το Άγιο Φως. Το αντίθετο συμβαίνει. Άγιο Φως ονομάζεται και το φως που αγιάζεται στους ναούς μας την μέρα της Ανάστασης, ανεξάρτητα αν θα είναι των Ιεροσολύμων ή όχι.

Από τη στιγμή που η τεχνολογία επέτρεψε, στις περισσότερες ενορίες μας,  να έχουμε το δημιουργούμενο εκ του Παναγίου Τάφου Φωτός, γιατί να μην το έχουμε, όσο και να σκούζουν κάποιοι.

 

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Αγρίνιο 14-4-017

ΚΕΡΒΕΡΟΣ






EmailEmail
PrintPrint